Vanliga Frågor

Hur blir jag kund hos Hedbergs Guld & Silver?
Du blir kund hos Hedbergs Guld & Silver genom att genomföra ett köp på www.hedbergsguld.se eller ringa till vår kundtjänst på telefon 033-27 25 00, alternativt besöka vår butik på Boråsvägen 40 i Dalsjöfors utanför Borås.

När du handlar på www.hedbergsguld.se kan du välja om du vill skapa ett konto eller att handla utan konto. Med ett konto på Hedbergs Guld & Silver kan du logga in och se din orderhistorik.

 

Jag har bytt namn, adress/leveransadress eller e-postadress. Var/hur ändrar jag detta?
Logga in och klicka på "Mitt konto". Där kan du sedan redigera dina kontaktuppgifter. Om du väljer att betala med Klarna faktura måste din adress dock vara den du är folkbokförd på för att Klarna ska godkänna betalning via faktura. Ytterligare information kring detta hittar du i våra Köpvillkor.

 

Hur lång är leveranstiden?
Varorna paketeras och skickas inom 1-3 arbetsdagar, med undantag för specialbeställda varor och gravyrer. Räkna därefter med någon extra dag för frakt. För förlovnings- och vigselringar är leveranstiden 5-15 arbetsdagar. Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas.

 

Vilka betalsätt finns det?
Hedbergs Guld erbjuder möjlighet att betala med Klarna faktura eller delbetalning, VISA/Mastercard eller direktbetalning via bank.

 

När dras pengarna från mitt konto vid kortbetalning?
Vid kortbetalning reserveras pengarna på ditt kort. Detta innebär att pengarna inte finns tillgängliga för dig att handla för, men vi har ännu inte dragit beloppet. Pengarna drar vi i samband med att vi skickar din beställning.

 

Vad blir fraktkostnaden?
Handlar du för över 500:- betalar du ingen fraktavgift. Fraktkostnaden är 29:- per beställning för order under 500:- 

 

Kan varorna skickas till annat land än Sverige?
I dagsläget kan dina varor enbart skickas inom Sverige.

 

Hur fungerar det med reklamationer?
Hos Hedbergs Guld & Silver har du tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen. För mer information se Köpvillkor.

 

Hur gör jag vid retur?
Om du har ångrat din beställning så skickar du den åter till oss, vår adress är: Hedbergs Guld, 516 81 Dalsjöfors. För att returen ska godkännas ska varan vara oanvänd och returneras i oförändrat skick. Varan ska förpackas i originalförpackningen med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Returnera varan tillsammans med följesedeln. Vi gör inga byten så lägg gärna en ny beställning på vår hemsida på det du vill ha istället. Har du ångrat ditt köp så återbetalar Hedbergs Guld & Silver AB dig erlagd betalning snarast. Du får återbetalningen senast inom 14 dagar från det att vi mottagit den av dig returnerade varan. Fraktkostnaderna vid returfrakt måste du själv stå för.

Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen! Om värdet är över 1000:- rekommenderar vi att du skickar försändelsen med rekommenderad försändelse (rek).

Förlovnings- och vigselringar, graverade eller på annat sätt specialbeställda produkter (hit räknas till exempel storleksändrade eller på annat sätt modifierade produkter, samt sådana produkter som av Hedbergs Guld & Silver AB beställs av leverantör enligt kundens specifika önskemål om storlek) omfattas ej av bytes- och ångerrätten.

Om du har några frågor ang din retur - kontakta oss gärna på: info(at)hedbergsguld.se.

 

Är det byte/returrätt på graverade varor?
Nej, det är inte bytes- eller returrätt på graverade varor. Tänk på att vara noga när du beställer vigsel- eller förlovningsringar eftersom dessa ringar alltid är specialbeställningar; de tillverkas efter dina mått, med din gravyr och/eller andra önskemål. Därför är det ej öppet köp, bytes eller returrätt på vigsel- och förlovningsringar.

 

Hur mäter jag min ringstorlek?
Om du har en ring sedan tidigare som passar så kan du använda ett skjutmått/måttband för att mäta diametern. Tänk på att en bred ring smiter åt mer om fingret än en smal ring. När ringen är bred kan du ev. behöva gå upp i storlek. Du kan också få låna ett ringmått under några dagar. Maila din adress till info(at)hedbergsguld.se.

 

Var är min försändelse?
Om du inte fått ditt paket på utsatt tid, ber vi dig att kontakta oss för att få kollinumret. Med kollinumret kan du eftersöka paketet på PostNord hemsida, www.postnord.se. En del beställningar skickas som brev, dessa kan då inte spåras via kollinummer. Om du saknar en leverans ber vi dig att kontakta oss på info(at)hedbergsguld.se eller ring 033 – 27 25. 00.